בלוג

An authentic life, the center of the "cross", and the Person as a flower

A link to the YT video where i read this article
קישור למאמר זה בעברית יתעדכן כאן בהמשך

The following insights came to me one day while walking around the block, but they are a distillation and maturation of experiences and thoughts that have been brewing in me for many years.

Part of this maturation I attribute to my recent encounter with the materials of a teacher and friend named Doug Scott, whose ability to express insights in a concise manner- was very helpful for me.

I also benefited from being exposed to the lineage of teachers that influenced him such as: Richard Rohr, Thomas Keating, and Thomas Merton – all of them (including Doug) deal in one way or another with the subject of the "authentic self", and its connection to the spiritual path.

A large part of my insights here also derive from my personal and in-depth process with the Human Design System, and my experience with practicing "strategy & authority" – or simply – practicing listening intently to my inner intuition.

It is important for me to point out – that when I mention "God" in this article – it is not as a religious concept, and that I don't live a religious lifestyle per-se. My perspective is spiritual, and developmental…. I am inspired by all spiritual wisdom teachings, and I don't "belong" to any of them.
God – and our inner "light of consciousness" are – as far as I'm concerned-
more or less the Same Element.

להמשיך לקרוא An authentic life, the center of the "cross", and the Person as a flower

ההבדל בין "חוכמה" ל-"גוף ידע", ואיך רוכבים על אפניים

הכותבת חוותה תהליך אישי עם יומן-דיזיין (Human Design) משנת 2012, ותהליך עם המפתחות-הגנטיים (Gene keys) לאורך מס' שנים.

זכיתי, במהלך חיי עד כה, לבוא במגע ולקבל עזרה רבה מגופי-ידע לא מעטים… זרמים של מחשבה והגות בתחום ההתפתחות והרוחניות, ואני מלאת-תודה על כך.
חלק מהזרמים שבאתי עמם במגע הם יותר פרקטיים וברי-יישום, וחלקם יותר עיוניים-פילוסופיים…

מערכת-ידע כזו, ואחת העניפות והעשירות שבהם, היא יומן-דיזיין…. היא גם אחת הפרקטיות ביותר שנתקלתי בהם, וזה גם מה ש"השאיר" אותי במגע חיי וצמוד איתה במשך 7 שנים לפחות, כאשר אני בדו-שיח מתמיד עם הידע, וכן התנסות- מעשית וחיה עם התרגול שלה (תרגול של "אסטרטגיה-סמכות").

עוד מערכת כזו, שצמחה מתוך יומן-דיזיין, ואף חרגה ממנה לדרך משלה- היא ה-Gene Keys  המפתחות-הגנטיים (מאת ריצ'אד ראד). גם אותה מצאתי רחבה, מבריקה, ואף שימושית יותר ויותר… ככל שהבשלתי והייתי מסוגלת ליישם את הלימוד שלה על חיי הפנימיים.

מתוך ההתנסות העשירה הזו, משהו הולך והתהבהר בתוכי לגבי הדינאמיקה שלי מול מערכות כאלו. אני מתחילה להבין את ההבדל שבין גוף-ידע – לבין החוכמה שטמונה בתוכו, ואסביר:

להמשיך לקרוא ההבדל בין "חוכמה" ל-"גוף ידע", ואיך רוכבים על אפניים

Between Inner- Authority and Transformation

Living on the "crossroad" between the Human-Design experiment and the Gene Keys-
A Case Study

I recently experienced a very refreshing communication  with a member of this GKs forum, where we shared with each other our experience as two people who apply and experiment with both systems, Human-Design and GKs.

Following this conversation, I want to bring up a kind of "case-study" that has happened to me recently, to demonstrate how these two perspectives can be implemented in one's life, simultaneously.

I think it is very difficult to explain the integration of these systems (or approaches) in a theoretical way, and that only through direct experience can one see how it is actually possible to combine them in "real time".

Here is the story:
להמשיך לקרוא Between Inner- Authority and Transformation

איך להיות ב"גל-רגשי" נמוך (יומן-דיזיין)

את המאמר הזה אני כותבת מתוך עיצומו של "הגל הנמוך" (Low end of the wave)
או "נומך הגל"… בזה אין ספק.

כל הסימפטומים מעידים על כך:
מצב רוח ירוד, מלנכוליה, מחשבות מיואשות או ירודות מהרגיל,
אכילת יתר רגשית, נטיה להאטה בעשייה … וכו'.

זו הדרך הכי טובה לכתוב חיבור שכזה, על איך להיות בגל הנמוך,
כי מכאן אני יכולה לראות בדיוק איך זה מרגיש, ואיך אני נוהגת בתוך זה.
להמשיך לקרוא איך להיות ב"גל-רגשי" נמוך (יומן-דיזיין)

תמיכה בתהליכים עם שיטת יומן-דיזיין (Human Design)- לאפשר לזרע לנבוט

הביטו נא בטבע שמסביבכם.
לכל ייצור ביולוגי ישנו "זרע" שממנו התפתח, ושהכיל את כל המידע הגנטי להתפתחותו.
זרע של שיח וורדים מכיל את כל האינפורמציה כדי לפרוח, אך התנאים שהוא פוגש בחיים, האדמה בה נטמן, כמות המיים והאור, הטיפול לו זכה מגנן מסור… כולם משפיעים על האופן שבו הוא יצמח וילבלב.
כך גם אנחנו, בני-האדם. באנו מזרע כלשהו. לייתר דיוק- זרע ובייצית אשר התאחדו, ובהתחברם יחדיו יצרו את העובר- שממנו צמחנו והתפתחנו.
העובר הזה כולל מיידע רב לגבי הילד, ואז האדם הבוגר, אשר יתפתח. אילו יכולויות, כשרונות ונטיות יהיו לו… או במילים אחרות מה טבעי לו?

הניסוי של יומן-דיזיין מכוון בדיוק ל"זרע" הזה שטמון בנו. לא כולנו התפתחנו בצורה מייטבית, החיים והתנאים בהם גדלנו משפיעים רבות על התפתחותנו. הניסוי של יומן-דיזיין מבקש "לנקש ולזבל" קצת את האדמה שמסביבנו, להעשיר אותה, לפנות מאיתנו גורמים מפריעים, כך שהתכונות הטבעיות שלנו יוכלו להשתחרר מתוכנו, ולפרוח קצת יותר.
להמשיך לקרוא תמיכה בתהליכים עם שיטת יומן-דיזיין (Human Design)- לאפשר לזרע לנבוט

1,000 דרכים לומר "כן"

הדרך היחידה שמסתברת עבורי כאפשרית ללכת בה באופן עקבי-
אינה דרך "עקבית" כלל וכלל.
זו היא הדרך ה"קשה" ביותר, ואף הקלה ביותר,
והיא דרך שמכילה בתוכה פרדוקס….
זו היא דרך האפשור… או הכניעה וההתמסרות לדברים כפי שהם.
להמשיך לקרוא 1,000 דרכים לומר "כן"

מה הדעת יודעת? (עוד קצת על יומן-דיזיין)

  • הכותבת היא בעלת ניסיון של כ- 6 שנים ביישום וחקירה של הניסוי בשיטת "יומן-דיזיין", שיטת התפתחות עצמית, והכתוב מבוסס על ניסיונה האישי.

בהמשך לסוגיית ה"אנוכיות המוארת" של יומן-דיזיין, במילותיו של יוצרה, רא אורו הו…
יש לשאול שאלה אחת פשוטה- מה הגוף יודע?
וגם- מה הדעת משיגה?

כשאדם מקבל לגיטימציה דרך שיטת יומן-דיזיין להסתמך על הנחיית הגוף שלו (סמכות פנימית) בהחלטת החלטות, יכול להיות לזה אפקט שמרגיש ונראה כאגואיסטי, אנוכי, ובדלני.
הרי… אחרי הכל, אם יש לי תפיסות שכליות שאומרות לי שצריך להיות אדם מתחשב בזולתי, נותן, מעניק וזורם עם בקשות יקיריי ומוקיריי-
כמה מצומצם ואנוכי ירגיש לי לתת לגוף להחליט בשבילי את מידת הנתינה וההתחשבות שלי לבקשות הזולת…. כמה מצומצם ולא נאור?

להמשיך לקרוא מה הדעת יודעת? (עוד קצת על יומן-דיזיין)

מנוחה דינאמית

חוויה אינטגרטיבית שהיא באמת שלמה כתופעה חיה,
לעולם לא יכולה להיות קשורה לדיעה או תפיסה אינטלקטואלית מסויימת.
אפשר לומר שזה הוא ההבדל בין "דיעה" (Opinion) לבין תובנה (Insight).
דיעות או תפיסות תמיד ממקמות משהו בצד של נכון, ומשהו אחר בצד של "לא נכון". משהו בצד של אמת, ומשהו אחר כשגוי.
להמשיך לקרוא מנוחה דינאמית

להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון, והתרגול הרוחני



שוחרים רוחניים,ואולי אף מורים מסויימים שנמצאים בשלבי התעוררות שונים- חושבים שהתעוררות יכולה להיות תוצאה של איזה תרגול סדור.
אחרים מחזיקים בתפיסה אחרת- ורומזים שהתעוררות היא התחרחשות "רנדומלית" שמגיחה אל חיינו כתוצאה מאיזה "חסד" מסתורי…. שמקורו לא ידוע.